پیشنهاد ترکیه به آمریکا برای اداره مشترک شهر منبج سوریه

آنکارا به واشنگتن پیشنهاد عقب‌نشینی یگان‌های مدافع خلق کرد به شرق رود فرات و استقرار نیروهای ترکیه‌ای و آمریکایی در شهر منبج را داد.
به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، پیشنهاد عقب نشینی یگان‌های مدافع خلق کرد به شرق فرات و استقرار نیروهای ترکیه‌ای و آمریکایی در شهر منبج سوریه در جریان سفر رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا به آنکارا مطرح شده است.
تیلرسون دیروز با مولود چاووش اوغلو، همتای ترکیه‌ای خود در آنکارا دیدار کرد. به گفته یک مسئول ترکیه‌ای، مسئولان آمریکایی گفته‌اند که این پیشنهاد را بررسی می‌کنند.
در همین حال وزیر خارجه آمریکا که به ترکیه رفته پس از دیدار با همتای ترکیه‌ای خود تاکید کرد همپیمانان آمریکا در منبج خواهند ماند. وی همچنین خواهان خویشتن‌داری آنکارا در عفرین شد؛ سخنانی که چندان خوشایند طرف ترک نیست گرچه چاووش اوغلو ار توافق دوطرف درباره سوریه خبر داده است.


ازسوی دیگر منابع آگاه در سوریه می‌گویند، دولت سوریه و یگان‌های مدافع خلق کرد به توافقی برای استقرار ارتش سوریه در شهر عفرین دست یافتند؛ اقدامی که برای ممانعت از ورود ارتش ترکیه به این شهر اتخاذ شده است.
به گزارش شبکه خبری المیادین، این منابع اعلام کردند دولت سوریه و یگان‌های مدافع خلق کرد بعد از مذاکراتی میان دو طرف به توافق برای استقرار نیروهای دولتی در شهر عفرین دست یافتند.
به گفته این منابع این اقدام در راستای مقابله با حمله ترکیه به این شهر است.
سایر اخبار این روزنامه
عرضه گسترده ارز پتروشیمی‌ها تا پایان امسال برای کاهش نرخ ارز رئیس کل بانک مرکزی: سامانه جدید ارزی از امروز راه‌اندازی می‌شود سیدحسن نصرالله: رژیم صهیونیستی از وجود ترامپ و بی‌توجهی جهان عرب برای غصب جولان استفاده می‌کند پیشنهاد ترکیه به آمریکا برای اداره مشترک شهر منبج سوریه همزمان با سفر رئیس جمهوربه هند صورت گرفت گام بلند ایران وهند برای توسعه روابط اقتصادی وتجاری مخالفت سنای آمریکا با طرح اصلاحات مهاجرتی دولت ترامپ گزارش سازمان ملل از وخامت اوضاع در غزه بررسی راهکارهای قانونی برای تجمعات و راهپیمایی‌ها در وزارت کشور پیکر 3 شهید کشتی نفتکش سانچی در تهران تشییع شد معاون تعاون بنیاد شهید تاکید کرد: ضرورت تلاش همه‌جانبه برای رفع مشکل اشتغال جامعه ایثارگری جهانگیری سال نو چینی را تبریک گفت پیشنهاد ترکیه به آمریکا برای اداره مشترک شهر منبج سوریه همزمان با سفر رئیس جمهوربه هند صورت گرفت گام بلند ایران وهند برای توسعه روابط اقتصادی وتجاری پیشنهاد ترکیه به آمریکا برای اداره مشترک شهر منبج سوریه همزمان با سفر رئیس جمهوربه هند صورت گرفت گام بلند ایران وهند برای توسعه روابط اقتصادی وتجاری پیشنهاد ترکیه به آمریکا برای اداره مشترک شهر منبج سوریه همزمان با سفر رئیس جمهوربه هند صورت گرفت گام بلند ایران وهند برای توسعه روابط اقتصادی وتجاری پیشنهاد ترکیه به آمریکا برای اداره مشترک شهر منبج سوریه همزمان با سفر رئیس جمهوربه هند صورت گرفت گام بلند ایران وهند برای توسعه روابط اقتصادی وتجاری پیشنهاد ترکیه به آمریکا برای اداره مشترک شهر منبج سوریه همزمان با سفر رئیس جمهوربه هند صورت گرفت گام بلند ایران وهند برای توسعه روابط اقتصادی وتجاری